For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Adatvédelmi irányelvek.
Elfogadom

Dell termékek története.

A Dell márkanév bizonyára mindenkinek ismerősen cseng, hiszen évtizedek óta jelentős pozíciót tölt be a laptop piacon. Nem kérdés, hogy évtizedek óta garantálja a minőséget és folyamatosan törekszik arra, hogy évről évre tökéletesítse és tovább fejlessze eszközeit.

Az viszont biztos, hogy csak nagyon kevesen ismerik a Dell történetét, vagyis azt, hogy honnan indult a márka és hogyan nőtte ki magát napjainkra a piac egyik legjelentősebb szereplőjévé. Cikkünkben ezúttal ezekre a kérdésekre találhattok választ. 

A Dell, ma kétségtelenül a világ legnagyobb és legsikeresebb technológiai vállalatai közé sorolható, azonban ez nem volt mindig így. 

A történet kezdetéhez egészen messzire kell visszanyúlnunk, ugyanis még 1984-ben kezdődött minden. Akárcsak egy filmben, Michael Dell története egy kollégiumi szobából indul, ugyanis a Texas Egyetem tanulójaként kezdték el foglalkoztatni a számítógépek. 

Elsőként IBM szabványnak megfelelő számítógépek összeszerelésében látta meg a potenciált, melyeket PC’s Limited elnevezésű vállalkozásukon keresztül értékesítettek. 

 

Fő célja

Az egyedi igények kielégítése volt, nem beszélve arról, hogy a személyre szabott eszközöknek jóval kedvezőbb volt az ára is, mint a kész laptopoknak.

Már 1 év eltelte után előrukkoltak a leendő Dell első dizájntermékével (Turbo PC), ami aztán a korai sikerükhöz is erősen hozzájárult. Miután Dell-nek már egy év után sikerült elérnie a 6 millió dolláros árbevételt, egyértelművé vált számára, hogy otthagyja az egyetemet és minden idejét a számítógépeinek tökéletesítésére szánja. 

1988-ban jött el a fordulópont, amikor is a PC’s Limited át lett keresztelve Dell Computer Corporation-re. Ekkor már más országok felé is terjeszkedtek, leginkább Európa szerte, illetve rendkívül népszerűvé tette őket szervizprogramjuk is, hiszen a számítógépek elterjedése, együtt járt a karbantartási-javítási szolgáltatások iránti igények növekedésével is. 

Eleinte számítógépekkel foglalkozó üzletláncokon, szervizeken, viszonteladókon keresztül értékesítették eszközeiket, azonban hamar bebizonyosodott, hogy ez a stratégia a Dell esetében nem működik. Ennek következtében a korábbi B2C formulára fókuszáltak inkább, aminek sikere hamar meg is mutatkozott.

1992-ben a Dell-t már a világ 500 legnagyobb vállalata közé sorolták, ezzel nagyjából egy időben dobta piacra első laptopját, majd 1999-ben a Compaq bekebelezésével, az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb számítógépet értékesítő vállalatává váltak.

A vállalat 2003-ban kapta meg mai elnevezését, a Dell Incorporated-et. A számítógépek mellett televíziók, nyomtatók, digitális zenei eszközök gyártásával kezdtek el foglalkozni, melyekkel tovább fokozták a sikert. Nem sokkal később már “ A világ legbámulatosabb vállalata” -ként szerepelt a Fortune Magazin oldalain. 

 

A Dell napjainkban

A Dell eszközei a mai napig hozzák azt a minőséget, masszivitást és belső teljesítményt, amit a kezdetektől képvisel a vállalat, emellett évről évre bizonyítja, hogy újra és újra képes megújulni és fejlődni. 

Egyik legnépszerűbb termékcsaládja a Latitude termékcsalád, amit a Dell kifejezetten üzleti célra gyárt, ez pedig az eszközök paramétereiben és tulajdonságaiban meg is mutatkozik.

A magas minőség és megbízhatóság a Dell termékekre alapvetően is jellemző, de Latitude laptopjaira különösen igaz. A Latitude laptopok már az 1990-es évektől jelen vannak és azóta is töretlenül jelentős szerepet töltenek be az üzleti laptopok piacán.

Mint ahogy a legtöbb üzleti célra gyártott laptopba, úgy a Latitude laptopokba is a legmagasabb minőségű alkatrészek kerülnek. Ennek köszönhetően, ezekre az eszközökre kiemelten jellemző az időtállóság. 

A külsejük egyrészt profizmust sugall, másrészt pedig igencsak masszív laptopokról beszélhetünk, így a meghibásodás kockázata nagyon alacsony. Emellett nagy előnyük, hogy a masszivitás ellenére igen könnyűek, ezáltal egyszerűen hordozható laptopok.

Teljesítményük alapján leginkább a Lenovo ThinkPad szériájához, illetve a HP EliteBook szériájához hasonlíthatók a Dell Latitude termékcsalád laptopjai, melyek komoly versenyt folytatnak egymás között.

 

Üzleti laptop használtan?

Mint ahogyan az imént említettük, az üzleti kategóriás eszközök a legmagasabb minőségű alkatrészekkel vannak felszerelve, így különösen megéri használtan megvásárolni ezeket.

Hiszen jellemzően, még egy 4-5 éves laptop is képes tökéletes teljesítményt nyújtani. Vagyis, az új üzleti laptopodra szánt összegért cserébe, használtan lehetőséged van egy még jobb minőségű és teljesítményű laptopot megvásárolni.

https://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=hu&l=hu&s=gen&